כנס החורף של די.ג.ר.ה ישראל 2009 MIND THE GAMES

כנס החורף של די.ג.ר.ה ישראל 2009 MIND THE GAMES

מתי: יום חמישי ה – 29 לינואר 2009
איפה: אודיטוריום, חברת אמדוקס ישראל, רעננה וגם בעולם הוירטואלי סקנד לייף.

תוכנית

רישום ונטוורקינג +קפה

18:00- 17:30

ברכות-נציג אמדוקס ישראל

18:10 - 18:00

Web2.Oפוגש את Web3D

ד"ר חנן גזית | מייסד די.ג.ר.ה ישראל ומנכ"ל מטאוורסנס בע"מ
www.digraisrael.org | www.metaversense.com

משחקי המחשב מהווים חלק בלתי נפרד מהדור הבא באבולוציה של האינטרנט שבו מתמזגים עולמות וירטואליים תלת ממדיים כמו סקנד לייף ורשתות חברתיות. בהרצאה ננסה להבין למה אנשים מוכנים לשלם כסף אמיתי על מוצרים וירטואליים? מה סוד המשיכה של המדיום ומהו הפוטנציאל היישומי והמחקרי של עולמות וירטואליים. בהרצאה יובאו דוגמאות משעשעות של סוגי אינטראקציות חווייתיות כמו "טלמטיק-פרודקשן" הפקה וייצור מוצרים בעולם הממשי מתוך העולם הוירטואלי סקנד לייף ועוד.


18:30 - 18:10

חפש את המטמון הארגוני: מילים אינן מגלות את הכול | ד"ר אלון הסגל

חברת MAVINU

http://www.mavinu.com

התאמה פרסונלית של מידע בעזרת יכולות דיגטאליות וסמנטיות איכותניות בדור השני של האינטרנט. ההרצאה תתמקד: בקשר שבין היכולת לנתח קשרים סמנטיים ולהתאים פרסונלית ידע רלוונטי, לא מובנה לצורך להתאים מידע ולא ממוקד לנושאים ספציפיים ולמשתמשים ספציפיים, בשיטות עבודה ולימוד, לצרכי חיפוש וצרכי המידע של משתמשים באינטרנט.


19:15 - 18:30

מר רועי שפירא | חשיבה בפיתוח משחקים

http://www.royshapira.com

ההרצאה תתמקד בדרכי החשיבה למעצבי משחק, מההגדרות הראשוניות של משחק, ומה הופך משחקים לבידור כל כך מיוחד. ההרצאה תתמקד בטכניקות מיוחדות לפיתוח משחקים: מיצירת דיאלוג טבעי, דרך עיצוב שלבים בסיסי במשחק וכל מה שנחוץ ליצירת קונספט של משחק. לדוגמה, כיצד להשתמש בפיתוח המשחקים בטכניקות לכתיבת דיאלוג טבעי שפותחו לאורך השנים בתעשיית הסרטים של הוליווד. ההרצאה מיועדת לכל מי שמתעניין במדיום המשחקים, ממתחילים ועד למומחים.


19:15-20:00

מר גיא דוד | סקנד לייף ככלי יצירה אומנותי

http://www.guydavid.com

סקנד לייף נתפס בעיני רבים כמשחק מחשב, אך הוא הרבה יותר מזה. בנוסף להיותו עולם וירטואלי המשלב כלכלה פנימית אמיתית ומקום למפגש חברתי, סקנד לייף מהווה כלי יצירה חדשני המאפשר יצירה אינטראקטיבית בזמן אמת שמקשרת בין יוצר, היצירה וקהל היעד. זהו עולם שמדמה את העולם האמיתי בתלת-מימד, אך יש בו אפשרויות יצירה שאינן קיימות בחיי היומיום. בהרצאה אציג מקצת מהאפשרויות העומדות בפני יוצרים שמעוניינים ליצור בסקנד לייף ואת סוגי היצירה שקיימים שם, מגלריות אמנות פשוטות המדמות גלריות מהעולם האמיתי ועד ליצירות בתלת-מימד מלא שאינן יכולות להתקיים במקום אחר מאשר החלל הוירטואלי. כמו כן, יוצגו דוגמאות מתחום המשינימה, יצירת סרטים בתוך עולמות וירטואליים תלת-מימדים.


20:30 - 20:00

סיכום והכרזה על הכנס הוירטואלי הבינלאומיSLACTIONS 2009 בישראל | ד"ר חנן גזית

20:45 – 20:30


להרשמה:

ניתן להירשם באתר האירוע בפייסבוק

או באמצעות משלוח דואל ל info@digraisrael.org

הכניסה לאירוע חינם, אך מספר המקומות מוגבל ונדרשת הרשמה מוקדמת.



כנס די.ג.ר.ה ישראל מופק על ידי: MetaverSense Ltd

בתמיכת:

DIGRA – האיגוד הבינלאומי לחקר משחקים דיגיטאליים

AVW – איגוד העולמות הוירטואליים העולמי

במסגרת אירועי Metaverse Meetup Tel-Aviv


* ייתכנו שינויים קלים בלו"ז

MIND THE GAMES 2009 DiGRA ISRAEL Winter Meet-UP Lectures and Speakers Bio Sketch

MIND THE GAMES 2009 DiGRA ISRAEL Winter Meet-UP

Lectures Abstracts and Speakers Bio Sketch


When Web2.0 Meets Web3D

Dr. Hanan "Vrider" Gazit | DiGRA ISRAEL Chapter, MetaverSense CEO
http://www.metaversense.com

Massively Multiplayer On-line Games (MMOGs), social networked, and three-dimensional virtual worlds (3D), are merging to form the Web3D. My presentation will focus on the future of real – virtual worlds engaging interactions and its possible impact on our every day life: From Brain computer interactions and games to telematic production process in second life which afford personal customization. With over 100 new web3D and Metaverse platforms, there is a need to map the technological challenge and well as assess how real people behave and learn in these new immersive spaces, where they produce their own materials, share experiences and practice skills of the real-world. Funny interactive examples will be presented.

Speaker bio sketch:

Hanan is the Owner and CEO MetaverSense Ltd., an Israeli based company leading the use of virtual worlds, digital Games and social networks for instruction and business. Hanan holds a Ph.D. degree in the Learning Sciences and a Magna Cum Laude M.A. degree in Science Education, both from Tel-Aviv University. A former post doctorate fellow researcher at LIRT Lab, Caesarea Edmond Benjamin de Rothschild Foundation Institute for Interdisciplinary Applications of Computer Science, University of Haifa. Hanan is a faculty member of the lnstructional Systems technologies department, at H.I.T were he teach games and virtual worlds. He serves on the Association of Virtual Worlds' Advisory Board, on the Editorial Review Board of the International Journal of Gaming and Computer-Mediated Simulations. He founded the Digital Games Research Association [DiGRA] ISRAEL Chapter. SLACTIONS 2009 Chair [Israel].


The Implicit Knowledge Treasure Hunt

Dr. Alon Hasgall | Mavinu Co-Founder

http://www.mavinu.com

'Capturing knowledge' in databases, manuals, books and reports, and sharing the 'knowledge assets' is most important for the measuring of performance and for establishing tangible criterions for quality. Unfortunately, what is presented, as being Knowledge, is often simply Information Resource Management (IRM) with the new label. Recently there has been recognition that some knowledge cannot be quantified and cannot be captured, codified or stored.

The intangible aspects of knowledge 'Soft Knowledge' - broadly 'what people know but can't measure' – which cannot be articulated, abstracted, codified, captured and stored is recently become to be recognized as the real measurement of the organizational potential to on-going quality. Studies show that while 80% of IT budgets are spent on structured database systems, only 4% of an organization’s data assets are structured and usually called "quality data". 16% are unstructured data in the form of spreadsheets, Word documents, etc. 80% of an organization’s knowledge assets reside only in employees’ minds. In order to manage soft knowledge successfully, the organization must possess abilities to extract knowledge throughout unstructured data. The ability to find meaning, or to understand the relations between issues and people, and automatically tag your content, is important as the solutions you need are usually near to you, but you can't see them with your bare eyes. However, if you will be able to use semantic analysis throughout social networks and open shareable applications, you will be able to personalize the content to one's need at the exact time and place. Moreover, you will be able to find the one expert who knows the simple answers and probably can lead you to your needed solution.

Speaker bio sketch:

Alon is the co-founder of Mavinu.com


Game Design Thinking

Roy Shapira | Deep Games

http://www.royshapira.com

I will give a general look at the Game Designer way of thought by first giving the basic definition of games, what makes them unique, then giving specific techniques to create games, namely Dialogue creation and Basic Level Design. the lecture will give the audience the general outlook needed to start coming up with a game concept, and will teach the basic techniques for writing natural dialogue – in both film and games, and will give the basic ideas to consider when planning a game level map.

Speaker bio sketch:

Roy Shapira worked in hi-tech for the past ten years, during that time as instructor, QA, integrator, technical writer, marketing and concept designer. Interesting projects where in the Police Intelligence (consultant), and Software Developers, Post production house as video editor, and digital compositor. Roy self educated himself in Game Design, the last 3 years and corresponded with many of the top game designer in the industry including Lee Sheldon (Myst), David Freeman (Enter the Matrix), Clint Hockings (Splinter Cell and Farcry 2), and Bob Bates (Unreal2) and many more. He have created 2 games using the cryENGINE2, won the ICMC competition sponsored by Crytek and Intel – Level Design Competition, for the project Combat Training. Now he working on a Prototype for a real game called Petrograd with a team that he leads, will receive funding in the following months from investors to create a studio and start AAA production. Roy is Leading the Crymod Community for Crytek, and helping several other groups with Game Design and Creative Direction. A member of the IGDA for the past year or so.

Petrograd Nominate for Mod of the Year 2008

http://www.moddb.com/mods/petrograd


Second life a Portal for Creation

Guy David | NightGuy http://www.guydavid.com

Many regard Second Life as a computer game, but it's much more. On top of being a 3D virtual world which incorporates an economic system and social network, Second Life is an innovative platform for creative people. It incorporates real time interactivity, binding together the creator, his creation and his audience in a world that models the real world in 3D and in addition, afford various possibilities that are not available on everyday life. In my presentation entitled "Second life as a Portal for Creation" I will present few of the creative avenues available to artist through Second life, from simple art galleries that visualize on real life galleries, to full blown 3D creations that are impossible to create, outside the virtual world. I will also introduce the topic of machinima, the art of creating movies within virtual worlds and video games.

Speaker bio sketch:

Guy David (aka Blue Smoke) is a musician, podcaster and digital artist.


Closing & SLACTIONS 2009 Israel Announcment

Dr. Hanan "Vrider" Gazit


This is a Free Entrance Event.

RSVP is needed via facebook here:

http://www.facebook.com/events.php?ref=sb#/event.php?eid=52870682016

or by sending e-mail to: info(no spam)digraisrael(dot)org


When: Thursday, 29th of January, 2009

Where: Amdocs Auditorium, Amdocs' West Building, 4Pnina St.

Amdocs Israel, Raanana.


MiND THE GAMES 2009 is produced and organized by:

MetaverSense Ltd

With the Support of:

DIGRA

AVW

A Metaverse Meetup Tel-Aviv event

MetaverSense בכנס השנתי לתקשוב בחינוך והוראה של מכון מופ"ת: מורים תלמידים ועולמות וירטואליים

MetaverSense שמחים לקחת חלק פעיל וגם לתת חסות לכנס השנתי לתקשוב בחינוך והוראה של מכון מופ"ת: מורים תלמידים עולמות וירטואליים שיתקיים ביום רביעי, ה- 21 לינואר 2009.
הכניסה לכנס חינם אך דורשת רישום מוקדם כאן