Click H.I.T! is a digital camera-phone web based team usability scavenger hunt, created and played for celebrating WUD 2006 will be played during the World Usability Day (WUD) 2008!
It will be a part of my academic course: “Virtual Worlds and Video Games for learning” at the Instructional Systems Technologies Department, H.I.T- Holon Institute of Technology, Israel.
Game Goals: Your team has to take as many digital pictures as possible, which best represent something USABLE or NOT USABLE by using a digital cam / a mobile phone.
Pictures definition: The best representations of real world/ virtual world usability-fun artifacts, product, or experiences, upload to mycels. Attach to each picture a TAG, and a short and clear explanation, describing the usability-fun aspects which made your team Click H.I.T!
Scoring: The scoring method is a combination of the total number of pictures uploaded by your team, the time in which the pictures were uploaded, the quality of the team’s explanations attached to each picture, and the usability experts panel and counter-teams scoring and voting results.
נורמה וג'ון בוביט דז'ה-וו. זיכרון קצר? גם לבוביט היה אחרי שאשתו כרתה את איבר מינו והועמדה בגין המעשה למשפט בארה"ב שזכה להד תקשורתי עצום. הוושינגטון פוסט מדווח השבוע, שבטוקיו נעצרה אישה שרצחה, תקשיבו טוב, את האוואטר [הדמות] הוירטואלית של בעלה לשעבר, במשחק מרובי המשתתפים המקוון הפופולארי מייפל סטוריMaple Story , שבו משחקים ילדים, בני נוער וגם מבוגרים רבים בישראל*.
האישה, בת 43 שחוותה גירושים פתאומיים במשחק השתמשה בתעודת הזהות ובסיסמה של הגרוש שלה כדי להכחיד ולרצוח את דמותו הוירטואלית. הבעל שלא הבין למה דמותו הוירטואלית במשחק האהוב עליו התאיידה, התלונן ברשויות והחקירה הובילה למעצרה של האישה. בעולם הממשי.
בחקירתה סיפרה האישה לחוקרים שחוותה גירושים טראומתיים במשחק הוירטואלי "מצאתי את עצמי גרושה, במפתיע בלי אף מילת אזהרה. זה הכעיס אותי כל כך".
סוכנות הידיעות אי.פי. מדווחות שלאישה לא היו תוכניות לממש את האלימות הוירטואלית שלה גם בעולם הממשי.
האישה נאשמת על פי סעיף " גישה לא חוקית למחשב וביצוע מניפולציה אסורה במידע אלקטרוני" ואם תורשע היא עלולה למצוא את עצמה בכלא אמיתי לתקופה ארוכה, עד חמש שנים או לחילופין לשלם קנס כספי של חמשת אלפים דולאר. כסף אמיתי.
מידת עצמת הרגשות במערכת יחסים וירטואלית דומה לזו שבמערכת יחסים ממשיים. האם מישהו מודע לכך ומטפל בילדים פגועים?
תובנה:
נקמה וירטואלית עולה ביוקר. טוקיו.יפן
הכותב, ד"ר חנן גזית, עומד בראשMetaverSenseהפועלת בעולמות וירטואליים ומשחקים דיגיטאליים ומתמחה בייעוץ, הדרכהופיתוח פרויקטים לקהל לקוחותיה: משקיעים ויזמים, חברות, מוסדות וארגוניםבמגזר הפרטי והציבורי. ד"ר גזית הינו יועץ לאיגוד העולמות הוירטואלייםהעולמי AVWומייסד די.ג.ר.ה ישראל- המרכז הישראלי של הארגון הבינלאומילחקר משחקים דיגיטאליים. חבר מערכת כתב העת הבינלאומי למשחקים וסימולציות נתמכות מחשב. חוקר ומרצה ב H.I.T - מכון טכנולוגי חולון
GravitX specializes in developing PC/Console-based active game technologies that deliver "full-motion" participation in video games. The Company is currently developing a revolutionary, Full Motion, Man-Machine Interface Controller, called GameAir. GameAir provides gamers and exercisers with a whole new experience in interactive gaming. It's "Plug & Play" design is compatible with many popular game titles and requires no additional accessories. GameAir allows users to play popular game titles on a PC or game consoles and uses the player’s own physical motion to operate the game, allowing the user to feel the excitement and competitive challenge within the game. [Watch video above].
Get in shape with GameAir!
IMVFOrganizers: Dr. Yesha Sivan and Mr. Gur Shomron
Launch of the Israeli Virtual Worlds Special Interest Group (SIG) @ IDC
Keynote speaker: Prof. Mel Slater of Virtual Reality in University College London.
Organizers: Dr. Doron Friedman, Sammy Ofer School of Communications, IDC, Herzliya, and Dr. Benny Cohen, IBM Haifa Research Labs
When: Next week, Nov 6th
Time: 17:30 – 19:30
Place: IDC, Herzliya
Room: CB07, Sammy Ofer building
The SIG will meet once every few weeks/months, alternatively hosted by IBM and IDC. By virtual worlds we are referring to online massive multi-user virtual environments, such as, but not limited to, Second Life. Topics include all academics aspects of virtual worlds, ranging from psychology, sociology, and technology, and may also include discussion of business opportunities. Details will be discussed in this first meeting.
Agenda:
17:30 opening remarks from organizers
17:45 A talk by Mel Slater | Topic to be announced
Prof. Mel Slater Heads the Virtual Reality in University College London, an ICREA fellow in Barcelona, Spain, and holds several national and European grants, including the European Senior ERC grant. Mel Slater received the IEEE Virtual Reality Career Award in 2005.
18:30 "Just a Second, Life", a movie by Miri Segal
19:00 Discussion with audience regarding goals and agenda for the SIG