E.Magiciens Game Contest open to Israeli Students!

Valenciennes, in the north of France, greets, for the 9th consecutive time, Les E-Magiciens 2008, the European meetings of the young digital creation, which will be held from 25th to 28th November 2008.

Organized by the Chamber of Commerce and Industry of the Valenciennes region, this event is the annual meeting of young creators, students and professionals of digital animation, cinema, sound and video game.

On 5,000 visitors, we include 500 professionals coming from 10 countries. Every year the festival presents in preview nearly 300 animation films and multimedia works from about 50 European countries. In the program on the National Scene of the Phoenix theatre: projections, conferences, previews, tributes and teaching workshops. One of the main event of the festival is a set of student's contest and awards on animation, web sites, games...
This year the ENJMIN (Graduate School of Games and Interactive Media) is in charge of the competition related to video games. Located in Angoulême in the south-west of France, ENJMIN is an educational, professional training and research institute providing an international environment to stimulate creativity and technological innovation.

Link: http://english.enjmin.fr/

The participation is open to students registered in university or college, including students registered for the year 2007-2008.

The game will be appreciated according to the script intentions, the originality of concepts and universe, as well as the feasibility to carry it out. The comprehensive layout represents an illustration of these different aspects.

Information :
For any question about the game contest contact Pr. Stephane Natkin:
stephane.natkin[AT]cnam[DOT]fr

What is the Israeli-Franch connection here?

The good news is that I've contacted Pr. Stephane Natkin.

Participation is is open to Israeli Students too! Game On!

Dr. Hanan Gazit

Les E.magiciens Festival 2008 appears on DiGRA ISRAEL Calendar: Web3D, VideoGames, Virtual Worlds, New Media: Conferences, Seminars, Workshops, Meetings, Exhibitions & Events-All coming your way in one place by DiGRA ISRAEL.

Real World Event (in Blue) | Calls & Submissions Deadlines (in Red)| Virtual World/ Cybernet Event (in Purple).

Know about other events which fit here? Would you like your event to be added here?
Please email details to: info(AT)digraisrael(DOT)org, at least three weeks prior to the event. DiGRA ISRAEL is not responsible for information listed or omissions.
Link: http://www.digra-il.org/calendar


נקודות ציון בעולמות וירטואלים השבוע: 493$ מיליון דולאר.משבר כלכלי.סקנד לייף אקדמיה.לכודים ברשת

493$ מליון דולאר [כסף אמיתי] הושקע עד כה השנה בעולמות וירטואליים! מקור: Virtual Worlds Management

משבר כלכלי בעולם אך בשוק העולמות הוירטואליים צופים צמיחה. למה? אל העולמות הוירטואליים אפשר לברוח ולהתנתק מהמציאות היומיומית הקשה. מקור: Forbes.com

"סקנד לייף מאפשר לסטודנטים לשחק, לשתף, ליצור, להפעיל את הדמיון ולהיות יצירתיים באופנים שאינם אפשריים בעולם הממשי. ....אני צופה שבעוד שלוש עד חמש שנים, מוסד אקדמי ללא יישות בעולמות וירטואליים תלת ממדיים כדוגמת סקנד לייף יחשב כמו מוסד אקדמי שאין לו אתר אינטרנט היום." מקור: EDUCAUSE Review - Chris Collins's (aka Fleep Tuque).

יקירתי, אני מודע לכך. המלצתי על הסרט "לכודים ברשת" ברשת, מנוטרת.בזמן אמת.ברשת על ידי "עין הנץ", אבל כשנישקת אותי הלכתי לאיבוד. קישור: http://video.hi-net.co.il/eagleeye/

-------------------

הכותב, ד"ר חנן גזית, עומד בראש MetaverSense הפועלת בעולמות וירטואליים ומשחקים דיגיטאליים ומתמחה בייעוץ, הדרכה ופיתוח פרויקטים לקהל לקוחותיה: משקיעים ויזמים, חברות, מוסדות וארגונים במגזר הפרטי והציבורי. ד"ר גזית הינו יועץ לאיגוד העולמות הוירטואליים העולמי AVW ומייסד די.ג.ר.ה ישראל- המרכז הישראלי של הארגון הבינלאומי לחקר משחקים דיגיטאליים. חבר מערכת כתב העת הבינלאומי למשחקים וסימולציות נתמכות מחשב. חוקר ומרצה ב H.I.T - מכון טכנולוגי חולון

ימי תשובה בסקנד לייף ובמטאוורס? Define: Metaverse

pic source: http://www.flickr.com/photos/danielaguilar/2470085155/

שאלה: קראתי שאדר שלו גוזר גזר דין חובה על העולמות הוירטואליים כגון סקנד לייף Second Life במסגרת כתבה בספר החיים של ערוץ המחשבים: עולמות וירטואלים ב Ynet בטענה שעולמות תלת-ממדיים הבטיחו חיים מקוונים עשירים אך בפועל הם הכזיבו גם מבחינה עסקית וגם בגלל שתעשיית הפורנו וההימורים השתלטה על כל חלקה טובה.

תשובה: אז מה השאלה?


שאלה: האם אלו הימים הנוראים של סקנד לייף והמטאוורס?

תשובה: לפני שגוזרים את דין וחותמים, מומלץ לקרא את סקירת המגמות הבולטות בתעשיית העולמות הוירטואליים לשנה הבאה 2009 ולקבל פרספקטיבה רחבה יותר. פסילתם של העולמות הוירטואליים בשל המגבלות הטכנולוגיות הפלטפורמה, כמוה כפסילת הנסיעה בכלי הרכב כי ישנן מכוניות שזוללות דלק. שנת 2008 מסומנת כשנת מפנה על פי איגוד העולמות הוירטואליים העולמי. למעלה ממאה וחמישים עולמות וירטואליים נמצאים בשלבי פיתוח שונים. הכתבה חסרה התייחסות ובחינה של המדיום והמסר הטמון בו, כמו גם הפוטנציאל של עולמות וירטואליים נוספים.

שאלה: האם סקנד לייף הוא משחק?

תשובה: האם סקנד לייף הוא משחק? התשובה היא לא. העולם וירטואלי התלת ממדי סקנד לייף איננו משחק מחשב, למרות שבתוכו תמצא משחקים שנוצרו על ידי המשתמשים עבור משתמשים אחרים.


שאלה: אז מהו משחק?*

תשובה: למשחק אין הגדרה אחת. ההגדרה המקובלת בקרב העוסקים בחקר המשחק ו"האדם המשחק" Ludology, היא זו:

"משחק הוא פעולה מכוונת מטרה תחרותית המתבצעת במסגרת חוקים מוסכמים". (מכון אינטראקטיב, שוודיה).


שאלה: ומהו משחק מחשב? *

תשובה: גם כאן יש יותר מהגדרה אחת. הגדרה המועדפת עלי שמה את האדם במרכז ומתייחסת פחות לצד הטכני והפירוטכניקה ו"זיקוקים" של המעבדים הגרפיים:

"משחק מחשב מוגדר כתוכנת מחשב בה שחקן אחד או יותר מקבלים החלטות תוך כדי שליטה באובייקטים של המשחק ומשאביו במרדף אחר השגת מטרה". (אוברמרס, 2004).


שאלה: מה הוא המושג מטאוורס* שמוזכר בכתבה?

תשובה: המושג "מטאוורס" הופיע לראשונה בספרו של ניל סטיפנסון [ולא סטיבנסון] ב"Snow Crash" בשנת 1992. בספר המדע הבדיוני, ה"מטאוורס" הינו עולם וירטואלי שבו בני אדם מיוצגים באמצעות "אוואטרים", דמויות וירטואליות תלת ממדיות, מקיימים אינטראקציות האחד עם השני וגם עם "אוואטרים" יצירי תוכנת מחשב בעלי בינה מלאכותית, במרחב תלת-ממדי המדמה את העולם הממשי.


שאלה: ממה מורכבת המילה "מטאוורס" ?

תשובה: המילה "מטאוורס" מורכבת משתי מילים בלועזית: המילה "Meta" שפרושה בעברית הוא "על" והמילה "Universe" שפרושה בעברית הוא "יקום" או "עולם". ה"מטאוורס" משמש כיום כמטבע לשון לתיאור העולם הוירטואלי סקנד לייף וגם כמילה המתארת את חזון האינטרנט העתידי.


שאלה: אז מה התפספס בכתבה?

תשובה: לדעתי, הפספוס הוא בחינת העולמות הוירטואליים מזווית הצרה של הפלטפורמה הטכנולוגית ומגבלותיה בכתבה שאיננה מעודכנת.


שאלה: אז מה חדש בסקנד לייף?

תשובה: על כוכב נולד שמעת בוודאי. בשבוע שעבר נבחר מוזיקאי וזכה בחוזה הקלטות והופעות בעולם הממשי בעקבות הצלחתו בסקנד לייף. גם קוקה קולה חוזרת לפרסם מוצרים בסקנד לייף אחרי תקופה ארוכה.


שאלה: יום כיפור בפתח. אפשר לסכם?

תשובה: התשובה במילה אחת היא: אינטראקציה. זו מילת המפתח. העולמות הוירטואליים מזמנים למשתמשים סוגי אינטראקציה שלא היו אפשריים קודם לכן. ועל חזון המטאוורס, האינטרנט העתידי, מדבר על אינטראקציה ותקשורת בזמן אמת חוצי פלטפורמות [סלולר, מחשב, נגן מולטימדיה] שיקושרו ויתחברו עם העולם הממשי נרחב בפעם אחרת.

גמר חתימה טובה.

---------------------

* מתוך הספר "החיים במציאות מדומה [שם זמני]" שנמצא בעבודה. הספר מיועד למתעניינים במהפכת המשחקים הדיגיטאליים והמטאוורס שבה אנו חיים. הספר מיועד לכל המתעניינים בתשובות לשאלות יסוד באשר לאופני ההתנהגות והלמידה האנושית במשחקים דיגיטאליים ועולמות וירטואליים ואלה המתעניינים בפוטנציאל העסקי והיישומי הטמון בהם.

בספר מוצגות המשמעויות של החיים במציאות מדומה מנקודת מבטו הייחודית של ד"ר חנן גזית.

הכותב, ד"ר חנן גזית, עומד בראש MetaverSense הפועלת בעולמות וירטואליים ומשחקים דיגיטאליים ומתמחה בייעוץ, הדרכה ופיתוח פרויקטים לקהל לקוחותיה: משקיעים ויזמים, חברות, מוסדות וארגונים במגזר הפרטי והציבורי. ד"ר גזית הינו יועץ לאיגוד העולמות הוירטואליים העולמי AVW ומייסד די.ג.ר.ה ישראל- המרכז הישראלי של הארגון הבינלאומי לחקר משחקים דיגיטאליים. חבר מערכת כתב העת הבינלאומי למשחקים וסימולציות נתמכות מחשב. חוקר ומרצה ב H.I.T - מכון טכנולוגי חולון.